Dizaina tendences 2019
Vēl viens gads aizvadīts, pilns dažādu notikumu. Sajūtas un pieredzēto radām paši un pievelkam to, kas līdzīgs. Šādi visi esam saistīti un kopīgi veidojam lielu veselumu. Pētot šo veselumu, varam noteikt, kādā virzienā ejam un kā, visticamāk, izpaudīsimies. Šoreiz apskatīsim cilvēku uzvedību ikdienā, virzību dizainā, mākslā un reklāmā. Aplūkosim, kur esam nonākuši un kas mūs sagaida 2019. gadā.
Atgriešanās pie dabas
Tehnoloģijas attīstās arvien straujāk un lielu daļu sava laika pavadām digitālajā pasaulē. Šādi, apzināti un neapzināti, cilvēks sajūt vajadzību pēc līdzsvara starp reālo un digitālo vidi. Daudzi mākslinieki iedvesmu smeļas tieši no šīs velmes atgriezties pie dabas. Mākslas darbos mēs varam redzēt organiskas formas, sirreālismu, abstrakciju, planētas un cilvēka mijiedarbību.
Runājot par produktu iepakojumu un uzņēmumu vizuālo tēlu, arī šeit vērojama tendence tiekties pēc dabiskiem elementiem, emocijām un garīgas izaugsmes. Piemēram, uzņēmums Moon Bath (https://www.moonbath.com/).
Vēlme tiekties pēc dabiskā ietekmē pircēju uzvedību. Pieaug vēlme pēc dabiskām izejvielām un svarīgi ir arī tas, kā tās tiek iegūtas un kā zīmols to pasniedz. Varam novērot arī to, ka arvien biežāk mūs vairs neinteresē tikai produkts, bet arī paša zīmola/uzņēmuma vērtības.
Digitālā vide
Tehnoloģijas šobrīd izmantotas, lai dalītos ar katra individuāli piedzīvotiem dzīves momentiem, un šie materiāli bieži vien netiek apstrādāti vai kā uzlaboti. Mēs dalāmies ar savu reālo pieredzi un sajūtām. Miljoniem attēlu, nebeidzami garas video stundas katru dienu publicētas sociālajos tīklos.
Arī daudzi uzņēmumi publicē attēlus ar saviem produktiem, piemēram, mājas vidē, ļaujot mērķauditorijai iejusties patērētāja lomā. Tādā veidā tiek radīta droša vide un uzticēšanās. Tiek veidotas arī kampaņas un konkursi, kuros cilvēkus aicina publicēt savas fotogrāfijas, ļaujot radoši izpausties un komunicēt digitālajā vidē. Valda dažādība, kas izpaužas caur neizpētītām attēlu iespējām, košām krāsām un video materiāliem, kas aizrauj mūsu elpu.
Ekspresionisms
Šobrīd varam novērot arī kliedzošu ekspresionismu. Šo enerģiju dizaineri izmanto vizuālajā komunikācijā. Veikalu skatlogos redzam izteiksmīgus plakātus, kas gluži kā protesta zīmes ir pamanāmas, konkrētas un spēj izlauzties cauri ikdienas burzmai. Cilvēki ir gatavi izteikties un vēlas tikt sadzirdēti! Individualitāte, spēks, drosme, intensitāte.
Apkārt valdošajā demokrātijā attīstās visnotaļ krāsaini un daudzveidīgi virzieni, un varam tos vērot ar neizsīkstošu interesi, kur nonāksim rīt. Ir skaidrs, jābūt atvērtiem sajūtām, dabiskumam, tajā pašā laikā jāpieņem skaļie un drosmīgie izsaucieni, kas ļauj mums iepazīt sevi un liek padomāt. Vērojam un radām!